Weg uit Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Dorien Holthinrichs - WaarBenJij.nu Weg uit Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Dorien Holthinrichs - WaarBenJij.nu

Weg uit Cairns

Blijf op de hoogte en volg Dorien

04 Oktober 2012 | Australië, Cairns

Hallo allemaal,

Even een korte update i.v.m. dat wij Cairns gaan verlaten.
Ik ben gisteren weer om tien uur naar onze bar gegaan. Daar heb ik de oppermanager even gesproken en ik mocht meteen aan de slag om te laten zien wat ik kon. Ze hadden twee barren. Een soort van 'nette' bar en de 'creepy' bar waar een beetje aparte luitjes komen. Dat is waar ze mij heen stuurde. Het meisje die daar achter de bar stond vertelde mij dat dat de 'moeilijke' bar was, dat die andere veel makkelijker was om te staan. Blijkbaar wilden ze weten of ik dat kon handelen. En dat ging me prima af. Alles werd me in supersnel engels uitgelegd, maar daarna kon ik me aardig redden.
Na een uur kwam Emma, en die was helemaal verbaasd dat ik achter de bar stond. "Moet jij wel wat doen?" Ja, dat hoort bij werken. Dan doe je wat.. Maar zij bleek iemand anders gesproken te hebben en die had tegen haar gezegd dat het eigenlijk niet meer nodig was. Het bleek dus dat er twee meisjes weg zouden gaan, maar die bleven nog zes weken. Dus hadden ze ons helemaal niet nodig. Hoe het kan dat ik al bijna een uur achter de bar stond is ons nog steeds een raadsel, je zou zeggen dat de oppermanager hiervan op de hoogte had moeten zijn. Maar in ieder geval vet balen. We waren namelijk er blij dat we een baan haden gevonden en ik was alweer lekker bezig biertjes te verkopen.
Het is dus niet gelukt om hier een baan te vinden en om die reden hebben we besloten om verder te gaan reizen. Als je geen werk hebt gaat het namelijk nogal snel met het geld. Aan een kant vinden we het wel jammer om hier weg te gaan, het is een mooie plek. Maar aan de andere kant hebben we het hier ook wel weer een beetje gezien en hebben we zin om naar een nieuwe plek te gaan. Het plan is om in ongeveer drie weken naar Brisbane te reizen en onderweg misschien ergens te gaan werken. Als dat niet lukt gaan we in Brisbane een baan zoeken.
Vandaag zijn we voor het laatst naar de lagoon geweest en vanavond gaan we nog even naar de nightmarkets. Morgen gaan we naar Cape Tribulation, dat is midden in het regenwoud. Daar blijven we een nachtje. Dan zijn we zaterdag weer terug, slapen we nog een nacht hier in Cairns en zondag gaan we met de bus richting mission beach.

Dat was het voor nu. Ik heb geen idee wanneer we weer internet hebben maar dat merken jullie vanzelf :P

Kusjes!!Xx

  • 06 Oktober 2012 - 11:22

    Erna:

    Dag Doortje,
    Je klinkt nog steeds heerlijk enthousiast. Ik zie je zo achter de Creapy Bar staan, stralend in al je schoonheid een koel biertje tappend voor een of andere "weardo" hahahaha. Slimme manager die toch een uur lang gratis een gezellige bardame aan het werk had ;) Je schrijft over jullie tripjes alsof het allemaal om de hoek ligt maar volgens mij zijn het nogal afstanden die jullie afleggen. Vertoeven jullie in Cap Tribulatrion in een Huisje? Tentje? Hutje? Hoop voor jullie meer woud dan regen daar :p Wat is er in mission beach voor bijzonders dat jullie daar voor kiezen?
    Kijk uit naar je volgende verslag. Voor jou geldt hetzelfde als voor Emma; schrijf IEDERE dag even een verslagje over wat je hebt beleefd, je vergeet zo snel heel bijzondere momenten. Doen hoor, beloof het me! Veel plezier, houd je ogen open en pas goed op elkaar. Liefs, X Erna

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorien

Actief sinds 19 Sept. 2012
Verslag gelezen: 398
Totaal aantal bezoekers 15430

Voorgaande reizen:

02 September 2012 - 21 Juni 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: