Travelling down the eastcoast - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Dorien Holthinrichs - WaarBenJij.nu Travelling down the eastcoast - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Dorien Holthinrichs - WaarBenJij.nu

Travelling down the eastcoast

Blijf op de hoogte en volg Dorien

16 Oktober 2012 | Australië, Airlie Beach

Hier weer eens een update vanuit Australie. We hebben intussen weer van alles meegemaakt.

Na mijn laatste verslag zijn we vanuit Cairns nog naar Cape Tribulation geweest. Dat ligt een stukje boven Cairns en daar is heel veel regenwoud. Dit keer was onze gids een bosjesman met een bladerrokje en een botje door z'n neus. Nee, dat niet maar het was wel erg grappig geweest. Onze gids was oorspronkelijk een aboriginal en hij was erg enthousiast over alles. Hij vertelde heel veel en onze wandeling door het woud schoot dan ook niet op omdat over elk plantje een verhaal verteld moest worden. We zijn twee dagen in Cape Tribulation geweest. De eerste dag zijn we twee uur met de bus onderweg geweest, heeft de gids ons een paar mooie plekjes laten zien en hebben we een wandeling gemaakt door het regenwoud met de bijbehorende informatie over de planten en bomen. 's Middags kwamen we aan bij ons hostel in de jungle en daar hadden we 24 uur voor onszelf. Jammer genoeg was het weer niet erg goed dus we hebben een stuk over het strand gelopen en voor de rest in het hostel rond gehangen. De volgende dag was al helemaal prut. Alleen maar regen, dus waren we verplicht in het hostel te blijven tot we werden opgehaald. Nadat we waren opgehaald hebben we nog een aantal mooie plekjes gezien in het regenwoud en zijn we op krokodillenjacht geweest! En we hadden geluk. De laatste tijd zien ze amper krokodillen, maar wij hebben er wel een gespot. Het was een kleintje, 40cm ongeveer. Maar toch, we hebben een krokodil in het wild gezien :) Ook hebben we nog een paar boomslangen gezien. Na de krokodillenjacht werden we weer afgezet in bij ons hostel in Cairns.
De dag daarna zijn we weg gegaan uit Cairns. Dat was ook nog een groot succes. De bus zou om 07.20 gaan maar je moest een half uur van tevoren inchecken. Dus ik had mijn wekker om 06.00 gezet en ben lekker gaan slapen voor zo lang dat kon. Tot Emma me opeens wakker maakte dus. "Dorien, het is al bijna 07.00!!" Shit!! Hoe kan dat? Op mijn telefoon is het nog geen 06.00. Maar op die van haar was het een uur later. Misschien was de tijd dan een uur vooruit gegaan ofzo? We zijn uit bed gesprongen, ik ben naar boven gerend, alle klokken bekeken, allemaal 06.00. Maar misschien waren die nog niet bijgezet, je weet maar nooit. Gelukkig waren er al mensen op, die vertelden me dat het 07.00 was en dat de tijd vooruit was gegaan. Verdorie, waarom heeft gewoon niemand dat tegen ons gezegd!! We hebben razendsnel onze spullen ingepakt en zijn met onze dikke tassen soort van rennend naar de bosstop gegaan. Op de een of andere manier was het ons gelukt daar nog voor 10 over te zijn. Maar de bus was er niet.. Het bleek een grapje te zijn van Emma's telefoon, die was even een uurtje vooruit gegaan. Toen ze weer keek bij de busstop was hij alweer terug gegaan. Er waren al mensen op straat waaraan we de tijd konden vragen en die zeiden ook allemaal 06.10. Fijn, we moesten dus nog drie kwartier wachten op die bus en we hadden niet eens de tijd genomen om 's ochtends naar het toilet te gaan, dus dat was lachen. En waarom die mensen in het hostel zeiden dat het 07.00 was is nog steeds een raadsel.. Achteraf vonden we het erg goed van onszelf dat we zo snel hebben gereageerd en dat we in een kwartiertje onze spullen hadden gepakt en bij de busstop waren.
Uiteindelijk zijn we dan toch in Mission Beach aangekomen. Daar was geen klap te doen. Ze hadden alleen een prachtig strand en een wandelroute. De eerste dag zijn we naar het strand geweest en lekker verbrand. De tweede dag hebben we de wandelroute gelopen omdat we het barbaars vonden om alleen naar het strand te gaan en voor de rest niks te bekijken daar. Bovendien waren we al verbrand. En dat was Mission Beach dan alweer.
Na Mission Beach zijn we naar Townsville geweest. Dat was gelukkig een wat grotere stad. Daar zijn we drie nachten geweest maar we hebben er niet echt iets interressants gedaan. We gingen er eigenlijk ook alleen heen omdat je vanuit daar naar Magnetic Island moet. Magnetic Island was wel heel erg leuk. We hadden daar officieel twee nachten maar er was best veel te doen. We vonden het zonde om dat allemaal in die dagen te proppen, daarom hebben we nog een nacht bij geboekt. Op het eiland was een soort wildlife park. Ze hadden daar krokodillen, kakatoe's vreemde reptielen, slangen en koala's. Je mocht alle beesten vasthouden. Dat is natuurlijk ook wat toeristen willen. Alles moet vastgehouden worden en er moeten foto's gemaakt worden. Wij hebben dan ook alles gedaan. Een krokodil vastgehouden, een kakatoe gekust, slangen om onze nek gehad en een koala geknuffeld. Dat was erg leuk en bijzonder. Ze hadden ook wilde vogels die je kon voeren. Overdag zag je ze niet veel maar om half 5 waren ze er allemaal. Het voeren hield in dat je een klodder broodpap in je hand kreeg en dat vervolgens die beesten overal op je zaten. En een gekrijs, niet normaal, maar het was wel grappig. Verder kon je op het eiland nog rockwalaby's voeren. Je moest er wel een pokke-eind voor lopen, maar dat was echt zo leuk. Ik had op een gegeven moment een die de hele tijd bij me bleef rondhangen. Hij was erg brutaal maar wel heel schattig. En er waren een paar moeders met baby's in hun buidel, zo cute. Ik heb overal foto's van, ik zal even kijken of ik die zo nog kan uploaden :) Als laatste activiteit op Magnetic Island hebben we nog gesnorkeld. Maar dat was niet echt een succes. Je zag het koraal niet zo heel goed, en het was ook lang niet zo mooi als in het Great Barrier Reef. En we werden ook nog eens steeds gestoken door iets onzichtbaars. Dus we waren daar heel snel klaar mee. Later hebben we nog een meneer gesproken die ons kon vertellen dat die steekjes niet schadelijk zijn, dus dat scheelt weer.
Na Magnetic Island zijn we nog twee nachten in Townsville geweest om de stad een beetje te kunnen bekijken en zijn daarna naar Airlie Beach gegaan. Daar zijn we nu. We gaan overmorgen een boottocht doen van twee dagen naar de Whitsundays. Het schijnt heel mooi en leuk te zijn dus daar hebben we erg veel zin in.
Na de Whitsundays gaan we weer verder op banenjacht. We hebben gehoord dat je als meisje op een bananenfarm alleen maar licht werk hoeft te doen en dat je 20 dollar in het uur verdiend! Ook kan je daar veel uren maken dus dat zien we wel zitten.

Liefs voor iedereen in het koude Nederland!! Xxxx

• 18 Oktober 2012 - 20:06

Gerrit:

Hallo lieve meiden,

Het leest of jullie het wel aardig naar de zin hebben.
    Maar als het aan mij ligt kunnen jullie beter terug komen.
    Dan kan ik jullie wat beter in de gaten houden terwijl jullie voor mij/ons werken.
    We missen jullie echt hoor. (Had ik ook nooit gedacht :p)
    Het wil niet zo vlotten met jullie vervanging. Vrijdag begint er een nieuw meisje en dat lijkt heel veelbelovend. We wachten het af. We hebben er al 3 versleten ondertussen.
    Ik ben ook zo'n boeman natuurlijk.

Hoop dat jullie die top betaalde baan krijgen. (Kan haast nietwaar zijn)