:) - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Dorien Holthinrichs - WaarBenJij.nu :) - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Dorien Holthinrichs - WaarBenJij.nu

Blijf op de hoogte en volg Dorien

29 Oktober 2012 | Australië, Rainbow Beach

Hallo allemaal!!

Hier weer eens een update vanaf de andere kant van de wereld :)

Wij hebben inmiddels alweer weer veel meegemaakt. We zijn in Airlie Beach geweest. Dat stelde niet veel voor maar was wel erg gezellig en we hebben het er erg leuk gehad. Je had er een heleboel kleine winkeltjes en er waren heel veel backpckers. Een goede sfeer. We hadden twee jongens in ons hostel die ons twee keer uit onze kamer hebben gesleurd, we moesten namelijk perse mee naar beneden om iets te gaan drinken. Dat was heel gezellig. Op die manier ontmoet je heel veel mensen. Eigenlijk hadden we er niet zoveel behoefte aan om steeds mensen te ontmoeten. Je vertelt dan de hele tijd hetzelfde verhaaltje, waar je vandaan komt, wat je doet in Australie, hoe lang je blijft, blablabla. En allemaal in het engels, terwijl je daarna toch allemaal weer verder reist en elkaar hoogstwaarschijnlijk niet meer ziet. Maar toen was het wel heel leuk. Die jongens zouden ook met kerst en oud en nieuw in Sydney zijn, net als wij. Alleen jammer dat we geen nummers of wat dan ook hebben uitgewisseld. Nu kunnen we waarschijnlijk nooit meer met hen in contact komen. Ik vind het een heel raar idee dat we hen waarschijnlijk nooit meer gaan zien of spreken. Maarja, zo werkt dat in de backpackerswereld.
Vanaf Airlie Beach zijn we naar de Whitsundays geweest. Ik had jullie daar al over geinformeerd en gezegd dat we er veel zin in hadden. En het was inderdaad heel leuk. We zaten twee nachten op een mooie boot met een heel leuke crew. Het was een soort partyboot. Gelukkig maar tot 00:00 want we moesten alweer om 06:30 opstaan! Voor ons was dat wel een beetje een kwelling :P De eerste dag waren we opgestaan, hadden we ontbeten en waren we weer even naar onze kamer gegaan omdat we nog niet op de plek van bestemming waren. Toen zijn we doodleuk weer in slaap gevallen tot er werd omgeroepen of Emma en Dorien wel naar het dek wilden komen want we waren als enigen nog op de boot. Goed begin van de reis. We moesten allemaal van de boot om een van de vele eilanden van de Whitsundays te bekijken. Het was daar heel erg mooi. Het zand van het strand was er heel wit en heel zacht. Dat is ook waar het om bekend staat. Voor de rest hebben we gesnorkeld. We hebben Nemo voor de tweede keer ontmoet en een humphead wrasse gezien en aangeraakt :) Een humphead wrasse is een vis, een best lelijke :P Maar het was cool dat we hem konden aanraken. Dat was het eigenlijk wel weer over Whitsundays. We hebben er niet zoveel bijzonders gedaan maar de Whitsundays zijn wel heel mooi en het was heel leuk om een soort van cruise te doen.
Na de Whitsundays zijn we nog twee nachten in Airlie Beach geweest. Toen we 's avonds nog even wat gingen drinken werd er nog een spectaculaire vuurshow opgevoerd. Ik zal wel wat foto's toevoegen als dat nog lukt.
En toen gingen we naar 1770. De enige reden waarom we daar heen gingen waren de gratis surflessen. En we zijn misschien nog wel gek ook dat we dat hebben gedaan. Onze bus vertrok om 17:30 uit Airlie Beach en kwam om 02:30 aan in 1770. Dat verliep allemaal goed. We werden ook keurig opgepikt door ons hostel. Helemaal prima. Maar het dorp stelt echt helemaal niks voor. Het is daar niks aan. We hadden daar twee nachten en pas na de tweede nacht hadden we de surflessen dus daarvoor moesten we ons maar zien te vermaken daar.. Gelukkig zaten er heel veel nederlanders in ons hostel en hadden we een ping-pongtafel. Het is heel lang geleden dat wij rond de tafel hebben gespeeld maar we versloegen ze allemaal :) De surflessen waren wel echt heel tof. Ik heb nog nooit gesurft dus ik vond het wel spannend, ik verwachtte dat het heel moeilijk zou worden. We hadden een les van drie uur. Eerst werd ons de techniek van het surfen uitgelegd op het strand. Daarna mochten we het zelf even proberen. Dus daar lagen we dan allemaal op ons surfplankje op het strand :P En daarna het water in! In het begin was het nog best moeilijk. Ik kreeg het steeds voor mekaar half te zitten en half te staan op het bord en dan was ik in mum van tijd weer op het strand. Maar dan moest ik weer terug de zee in naar de goede golven, dat was steeds een pokke-eind. Aan het eind van de drie uren was iedereen een pro volgens de instructeurs. En het was mij wel een paar keer gelukt om op de surfplank te staan, dus ik vond dat ze gelijk hadden.
Na de surflessen hebben we een telefoontje gepleegd in een telefooncel en omdat we nog geld over hadden hebben we de ouders van Emma een smsje gestuurd naar de huistelefoon. Om pas later te bedenken dat het in Nederland op dat moment nog nacht was.. Sorry daarvoor.
Die avond zouden we 1770 weer verlaten. Maar het was nog een gedoe om uit dat gat te komen. Eerst moesten we wachten tot 01:30, want dan zouden ze ons pas naar de busstop brengen. En we waren al uitgecheckt dus we hadden geen kamer meer. En toen we eindelijk bij de busstop waren kwam de bus niet opdagen. Om een of andere reden rijden er 's nachts redelijk veel auto's daar waarvan wij steeds dachten dat het de bus was. Uiteindelijk kwam hij dan om 04:30, ee klein beetje te laat maar. Dat was wel heel vervelend maar we konden allebei twee stoelen naast elkaar krijgen dus we hebben wel een beetje geslapen.
En toen waren we in Rainbow Beach. Daar zijn we nu. We zijn van hier uit naar Fraser Island geweest. Dat was awesome maar het verslag moet ik een andere keer schrijven want de receptie gaat nu sluiten...

Doooeeeg!! Xxxxx

• 29 Oktober 2012 - 12:43

Joeri Van Den Herik:

Super leuk!

• 02 November 2012 - 14:29

Erna:

Hahahaha, dag druk Doortje. Wat weer een avonturen. Wel een beetje suffig dat je die leuke jongens niet om hun nummer hebt gevraagd, voor jezelf natuurlijk want Emma mag alleen naar ze kijken ;p Dat surfen heb ik nooit onder de knie gekregen, absoluut geen talent voor. Binnenkort dus Brisbane en vlak daarna is Lotte al bij jullie volgens mij. Ze kijkt er erg naar uit hoewel het nu ook wel gezellig is met twee Duitse meisjes. Hier is alles koud, nat en goed. De herfst heeft keihard toegeslagen. Alle stampotten al weer gegeten en de eerste vorst al achter de rug. Brrrrrrrrrrrrrrr. Genieten jullie maar van het zonnetje daar. Veel plezier verder. Pas goed op elkaar. X

• 17 December 2012 - 10:20

Joke:

Hallo Dorien, Nog een verslag dat ik nog niet gelezen had! Erg leuk! Lachen dat jullie in slaap waren gevallen op die boot! Jullie kunnen straks wel een boek maken van alle verslagen en de foto's! Groetjes, Joke